F.A.Q

Herunder kan du finde svar på en række spørgsmål og generel information.

Finder du ikke et svar du kan bruge, er du er naturligvis også velkommen til at kontakte os på info@boxbike.dk eller på tlf: 26666768


  • Er cyklen dækket af garanti?
  • Ja. Cyklen er dækket af 2 års reklamtionsret og garanti som dækker produktions - og materialefejl og mangler jvf. købeloven.

  • Kan en Box Bike ladcykel repareres på et almindeligt værksted?
  • Ja. Cyklerne fremstilles af standard komponenter fra f.eks Shimano og kan derfor repareres på et hvilket som helst cykel værksted.
 
  • Hvad vil det sige cyklen er delvist samlet?
  • Delvist samlet, betyder at ladcyklen leveres ca. 80% samlet af transport hensyn. På denne måde fylder den mindre og er lettere/billigere at transportere. Er du snild på fingrene kan den samles på et par timer. Dog anbefaler vi at man får sin Box Bike samlet hos en fagmand, f.eks en uddannet cykelsmed.
 
  • Kan jeg hente cyklen samlet eller få den leveret samlet derhjemme?
  • Ja naturligvis. Cyklen samles, smørres, justeres og efterspændes korrekt af en fagmand således den er 100% køreklar. Denne service koster kr 700,-Levering koster kr 500,-  med undtagelse eller tillæg til enkelte øer. Afhentes cyklen betales blot for monteringen.
 
  • Hvad koster det at oplade batteriet på en Box Bike?
  • Det korte svar er at en opladning, svarende til 30-50 km kørsel, koster ca kr 1,-. Det lange svar er at det afhænger af hvilken el-leverandør du anvender og dermed hvad du betaler pr kWh. Som tommelfinger regel kan man sige at 1 kWh generelt inkl. alle omkostninger koster ca. kr 2,-. En Box Bike er monteret med et 36V 10 Ah batteri og derfor ser regnestykket ideelt set således ud:  36 x 10 / 1000 x 2 = kr 0,72,- 
 
  • Får jeg stadig motion af at køre på en cykel med el-motor?
  • Ja det gør du! Den elektriske motor på 250W fungerer som hjælpemotor og kobles kun til når du selv tramper i pedalerne. Derudover kan du selv vælge hvor meget hjælp du vil have via betjeningspanelet på styret. Motoren er dog en stor hjælp, særligt i modvind, opad bakke og når cyklen er tungt læsset. 

  • Hvor lang er leveringtiden?
  • For lagervarer er leveringstiden 5-7 dage. For bestillingsvarer skal der forventes optil 4-8 uger, med mindre andet er angivet.

  • Er det muligt at bestille extra oplader og batteri?
  • Ja. Du kan bestille både extra oplader og batterier i katergorien "Reservedele"

  • Jeg har aldrig kørt på en ladcykel eller en el-cykel før - er det svært og farligt?
  • Nej, det er ganske ligetil og ikke forbundet med større risiko end at køre på en almindelig cykel. Ladcyklen har en god balance pga de 3 hjul og kræver kun lidt tilvending.
 
  • Hvad nu hvis jeg fortryder mit køb efter jeg har modtaget varen?
  • Du har 14 dages fortrydelsesret efter du har modtaget varen sålænge den ubrugt i ubrudt emballage. Du skal blot selv stå for at returnere varen til vores lager. Kontakt os så finder vi en løsning.

  • Jeg oplever kortere rækkevidde i batteriet, om vinteren end om sommeren. Betyder det jeg snart skal bytte batteri?
  • Nej ikke nødvendigvis. Det er helt normalt at kapaciteten er lavere i koldt vejr. Vi anbefaler at du tager batteriet med indendørs når det er muligt. Særligt i vinter halvåret eller hvis cyklen ikke skal anvendes over flere dage. Iøvrigt er batteriets levetid 400-800 opladninger (alt efter batteri) eller 2-4 år ved regelmæssig brug.