Ingen varer
Priserne er inklusiv moms
Har du en fed cykel, men er træt af modvind og stejle bakker. Så kan vi give dig evig medvind på cykelstierne med vores elcykel-kit. Med det kan du bygge din cykel om, så du kan få hjælp af en kraftfuld elmotor, der nok skal få dig frem uanset vind og bakker. Vi har elcykel-kit til de fleste cykler – også de mere specielle.
Læs mere om hvad du bør tænke på, efter produktoversigten herunder.
Byg din egen elcykel med dette komplette kit. 1-2-3 så er du godt kørende! Overvejer du som mange andre at købe en elcykel, men har allerede en udmærket cykel stående i garagen? Hvorfor ikke ombygge den til elcykel og samtidigt spare tusindvis af kroner. Monteringen er enkel og kittet består af kvalitetsdele fra anerkendte producenter. Samme producenter...
Byg din egen elcykel med baghjulsmotor på 250W. Komplet kit for enkel montering! Overvejer du som så mange andre at købe en elcykel, men har allerede en udmærket cykel stående i garagen? Hvorfor ikke ombygge den til elcykel og samtidigt spare tusindvis af kroner… Konverterings kittet kan f.eks bruges på din ladcykel, MTB eller city bike med udvendige...
Byg din egen elcykel med krankmotor. Ombygningskit med fodbremse og momentsensor! Dette elcykel-kit er til dig som overvejer at anskaffe en elcykel, men allerede har en fin cykel som du er glad for - eller som måske bare står i garagen og samler støv… Motoren er en speciel Velectro version til cykler med fodbremse og indvendige gear. Normalt kan du ikke...
Nihola ladcykel med elmotor - enkel eftermontering Med dette elmotor kit kan du enkelt ombygge din Nihola ladcykel til elcykel. Så er du altid sikret medvind på cykelstien – uanset vejret. Du får nemlig den ekstra hjælp, som gør en travl hverdag lidt sjovere og cykelturen til en sand fornøjelse… Uanset om din Nihola ladcykel har fodbremse eller...
Elmotor til Nihola ladcykel med fodbremse Med dette elcykel kit kan du enkelt ombygge din Nihola ladcykel til elcykel og bibeholde fodbremsen. Så er du altid sikret medvind på cykelstien – uanset vejret. Du får nemlig den ekstra hjælp, som gør en travl hverdag lidt sjovere og cykelturen til en sand fornøjelse… Ønsker du endnu mere hjælp fra motoren,...
Byg din egen elcykel med krankmotor. Ombygningskit på 500W med fodbremse og momentsensor! Dette elcykel-kit er til dig som overvejer at anskaffe en elcykel, men allerede har en fin cykel som du er glad for - eller som måske bare står i garagen og samler støv… Motoren er en speciel Velectro version til cykler med fodbremse og indvendige gear. Normalt kan...
Ombyg din cykel til elcykel med dette Bafang BBS02 500W krankmotor kit Bafang elcykel-kit med den tredobbelte effekt ifht elcykelstandarden som normalt er på 250W. Motoren er ideel for dig der ikke vil nøjes med medvind på cykelstien, men derimod ønsker følelsen af at suse nedad bakke, uanset hvor du befinder dig. Med det rette batteri yder motoren...
Ombyg din cykel til elcykel med dette Bafang BBS02 krankmotor kit Bafang elcykel-kit med den dobbelte effekt ifht elcykelstandarden som normalt er på 250W. Elmotoren monteres i kranken og er derfor en enkel og meget effektiv måde at bygge din egen elcykel på. Kraftoverføringen sker direkte på kæden, hvilket giver dig mulighed for at bruge cyklens gearing...
Ombyg din cykel til elcykel med dette Bafang BBS02 750W krankmotor kit Bafang elcykel-kit med den tredobbelte effekt ifht elcykelstandarden som normalt er på 250W. Motoren er ideel for dig der ikke vil nøjes med medvind på cykelstien, men derimod ønsker følelsen af at suse nedad bakke, uanset hvor du befinder dig. Med det rette batteri yder motoren...
Byg elmotor på din Christiania bike ladcykel. Enkel og effektiv gør-det-selv løsning Sæt strøm på på din Christiania bike ladcykel fra 2005 (og frem) - så bliver du garantere endnu mere begejstret for ladcyklen, end du er i forvejen. Kniber det med kræfterne, eller vil du bare lidt hurtigere frem, er en elmotor hvad du har brug for. Så er det slut med...
Med et Boxbike elcykel-kit får du alle de nødvendige mekaniske og elektriske dele samlet i en praktisk løsning med fuldstændig support. Vi har elcykel-kit til både almindelige cykler, mountain bikes, fatbikes, tandem cykler og ladcykler og vi har også specialsæt til kendte mærker som f.eks. Nihola, Christiania Bike, Bella bike, Cargo bike, Bullitt og flere andre. Derudover har vi alle mulige former for tilbehør og specialværktøj til dit elcykelprojekt. Så med et elcykel-kit fra Boxbike er du altid sikker på, at du kommer hele vejen i mål med din ombygning.
Alle vores elcykel-kit er sammensat af velafprøvede kvalitets dele fra anerkendte producenter af elektriske elcykel komponenter. Ofte fra samme producenter som leverer de samme dele til anerkendte danske, svenske, norske og europæiske cykelmærker. Vi vælger aldrig de billigste dele, men holder os udelukkende til kvalitets produkter, som vi ved kan holde til det danske vejr - men som har et fair prisniveau. For hvad hjælper det, at du har en elcykel med den nyeste teknologi, hvis den ikke kan holde til en god gang regn- og rusk? Med et elcykel-kit fra Boxbike er du sikker på, at du er køreklar, uanset om det er regn, kulde og frost eller der er dømt høj himmel med solskin.
Når du skal vælge elcykel-kit til din cykel, er det naturligvis i første omgang vigtigt, at du vælger et kit, der passer til din cykel. Har du et af de mærker, vi har special udviklede kits til, skal du naturligvis vælge et af disse. Har du en almindelig cykel, en ladcykel eller f.eks. en mountain bike eller anden off-road cykel, skal du vælge et af de kit, der passer hertil.
På almindelige cykler og mountain bikes har du mulighed for at vælge mellem nav- og krankmotor. Navmotoren kan indbygges i enten for- eller baghjulet på cyklen og batteriet monteres på bagagebæreren eller på rammen, hvis din cykel har monteringshuller til det. Vælger du at montere elmotoren i baghjulet, skal du være opmærksom på den løsning ikke fungerer sammen med indvendige gear. Dit indvendige gearsystem skal derfor ændres til udvendig gearing. Nemmere er det dog at montere elmotoren i forhjulet. Her skal du blot skifte forhjulet og trække de nødvendige ledninger til batteri og styrboks m.m.
Krankmotoren erstatter det nuværende krankleje på cyklen og monteres direkte i krankhuset. Her oplever du en mere direkte kraftoverførsel, når du begynder at træde i pedalerne, mens det tager et lille øjeblik, fra du begynder at træde og til navmotoren sætter i gang. Ulempen ved krankmotoren er, at du i de fleste tilfælde mister muligheden for at fodbremse cyklen med pedalerne og i stedet skal bruge en håndbremse. Er du ikke tryg ved at skulle undvære fodbremsen, har vi en 250 watt krankmotor, som kan monteres på de fleste almindelige cykler og enkelte ladcykler. Kontakt os hvis du vil vide mere.
På ladcykler indbygges elmotoren oftest i kranken, men kan også på visse modeller sidde i navet på baghjulet. På almindelige cykler og mountain bikes er det også muligt at bruge begge motortyper. Her er det ligeledes kompleksiteten af gearsystemet og bremserne, der afgør, om motoren sættes i kranken eller i hjulets nav. Vi anbefaler en krankmotor til mountain bikes og navmotor op til 250 watt til forhjulet på almindelige cykler. Derved kan du fortsat bremse den almindelige cykel med pedalerne. Ønsker du større effekt end 250 W, bør navmotorer altid monteres i baghjulet, alternativt skal du vælge en krankmotor, som fås op til 1000 Watt.
Ifølge cykelbekendtgørelsen må elmotoren på en elcykel højst have en effekt på 250 W. Samtidig må den kun afgive effekt ved hastigheder op til 25 km/t. Endelig må elmotoren kun afgive effekt, når der trædes i pedalerne.
Som det fremgår af produktoversigten, sælger vi elcykel-kits med noget større motoreffekt. De er specielt velegnet til cykling i uvejsomt terræn og bruges derfor oftest til mountain bikes og fatbikes. Det forventes, der kommer en ny cykelbekendtgørelse, der muligvis også tillader brugen af elmotorer med 500 W og måske helt op til 1000 W motorer på ladcykler med elmotor.
Til alle vores elcykel-kits kan du vælge mellem batterier med forskellig kapacitet. Kapaciteten på batteriet måles i Ah (ampere timer/hours) og siger noget om, hvor langt du kan køre på en opladning. Du kan sammenligne det med størrelsen på tanken i en bil. Jo flere amperetimer batteriet er på, jo længere kan du i princippet køre.
Normalt rækker batterierne til omkring 30 til 80 kilometers kørsel. Hvor langt kapaciteten rækker i praksis, afgøres dog af,
Jo mere motorkraft du anvender, og jo mindre du selv træder, jo kortere bliver rækkevidden.
Vælg generelt altid en kapacitet, der er en større end du har behov for her og nu. Så har du også strøm nok på en dag med megen modvind, ligesom du er sikker på, at kapaciteten holder til dit kørselsbehov, når batteriet bliver ældre. For selv om du passer godt på batteriet, taber det altid en smule kapacitet med alderen.
På vores side med batterier til elcykler kan du læse mere om, hvordan du vælger det rigtige batteri og hvordan du beregner, hvor lang tid du kan cykle med hjælp fra elmotoren på en opladning.