Ingen varer
Priserne er inklusiv moms
Dette elcykel-kit er til dig som overvejer at anskaffe en elcykel, men allerede har en fin cykel som du er glad for - eller som måske bare står i garagen og samler støv…
Motoren er en speciel Velectro version til cykler med fodbremse og indvendige gear. Normalt kan du ikke bibeholde fodbremsen ved eftermontering af krankmotor – men det kan du nu med dette komplette kit! Da elmotoren monteres direkte i kranken, sker kraftoverførslen mere direkte, end med en navmotor i hjulet. Derfor opnår du bedre trækkraft og bedre udnyttelse af batteriets kapacitet.
Med et elcykel-kit med krankmotor kan du enkelt ombygge din almindelige cykel eller ladcykel til el-drift. Centermotoren kan monteres på så godt som alle almindelige cykler, med et standard krankhus på 68-73 mm i længden og 34 mm i diameter. Har din cykel friløb og udvendige gear, som du ønsker at bibeholde, har vi også en version til det her:
Vælg mellem:
Udsolgt - kontakt os for leveringstid
Advarsel: Sidste enheder på lager!
På lager igen:
Denne Velectro TSDZ2 version er en forbedret og forstærket udgave som er særligt egnet til ladcykler med fodbremse. Den kan naturligvis også bruges, hvis du vil ombygge din almindelige cykel med fodbremse. Motoren findes i 2 versioner – en på 250W og en på 500W. Begge med momentsensor, udgang til for-og baglys, gearsensor og tommelgas. På fodbremse-udgaven virker tommelgassen op til 6 km/t.
Fordelen med en momentsensor er at motoreffekten aktiveres efter hvor hårdt du træder i pedalerne og ikke ud fra hvor hurtigt du træder, sådan som en PAS sensor gør. Dermed opnår du en mere naturlig cykeloplevelse – men nærmest med superkræfter.
Vores elcykel-kit overholder som udgangspunkt EU-standard EN15194 for elcykler, hvilket bl.a. betyder en max. nominel effekt på 250 watt, at elmotoren kun hjælper til, så længe du træder i pedalerne og at assistancen fortsætter, op til du når en fart på 25 km/t.
Vælger du denne 500W som ser identisk ud med den den lovlige version på 250W, bør du være opmærksom på den kun må benyttes på aflukkede områder. Topfarten er ca 40 km/t.
Dette elcykel kit kan benyttes enten med et traditionelt elcykel batteri som er monteret i en medfølgende bagagebærer eller en batteriboks som kan monteres direkte i beslaget til drikkedunk på cykelrammen eller i teorien hvor som helst der er plads.
Batterier har udvalgte kvalitetsceller, som hvis de vedligeholdes korrekt, garanteret leverer både lang rækkevidde og levetid. Vælg rækkevidde optil over 100 km kørsel alt efter batteriets kapacitet (Ah / Wh), kørselsmønster, vægt, terræn og vejrforhold. Vælg med fordel 15-25% mere end dit daglige kørselsbehov, så du undgår at køre slut for strøm og kan desuden bedre vedligeholde batteriet korrekt.
LCD displayet monteres på styret. Her kan du vælge hvor meget hjælp du vil have fra motoren, se hastighed, samt tilbagelagt distance og batteriniveau. Displayet fås også med kompakt LCD farveskærm med smart dreje-funktion som tilvalg.
Elcykel-kittet er nemt at gå til for de fleste. Har du en smule erfaring med at vedligeholde en cykel samt udføre mindre reparationer, vil du med al sandsynlighed selv kunne gennemføre ombygningen i løbet af 2 til 4 timer. Alle nødvendige dele følger med. Dog skal du bruge lidt specialværktøj til afmontering af pedalarme, krankleje og kæde på cyklen. Køb det hos din lokale cykelhandler eller bestil det i vores kategori for specialværktøj.
Har du ikke selv mod på at foretage ombygningen, foreslår vi at du taler med det lokale cykelværksted eller aftaler nærmere med os, hvordan vi kan hjælpe dig videre med konverteringen af din cykel.
Som sagt, medfølger alle de vigtigste dele du skal bruge for at ombygge din cykel med fodbremse til elcykel. Dog kan du være nødt til at tilpasse eller udskifte de enkelte dele alt efter din cykels konstruktion. Har du brug for hjælp, råd eller vejledning i forbindelse med ombygningen, er vi aldrig længere væk end telefon eller mail.
Endnu ingen kunde anmeldelser