Ingen varer
Priserne er inklusiv moms
Bafang elcykel-kit med den dobbelte effekt ifht elcykelstandarden som normalt er på 250W. Elmotoren monteres i kranken og er derfor en enkel og meget effektiv måde at bygge din egen elcykel på. Kraftoverføringen sker direkte på kæden, hvilket giver dig mulighed for at bruge cyklens gearing optimalt og desuden opnå en bedre udnyttelse af batteriets kapacitet sammenlignet med en navmotor.
Med dette elcykel-kit med krankmotor ombygger du enkelt din almindelige cykel eller ladcykel til el-drift. Krankmotoren kan monteres på de fleste cykler, med et standard krankhus på 68-73 mm i længden og 34 mm i diameter. Elmotoren har indbygget friløb og kan bruges med både indvendige og udvendige gearsystemer, V-bremse, skivebremse og rullebremse. Har din cykel fodbremse, som du ønsker at bibeholde, har vi en speciel version det. Find det her:
Vælg mellem:
På lager - leveringstid 1-3 dage
Advarsel: Sidste enheder på lager!
På lager igen:
Krankmotoren er på flere måder en bedre løsning end en navmotor. Den er mere effektiv og har særlig god trækkraft - helt op til 100 newtonmeter og 900 watt peak effekt.
Fordi den trækker direkte på kæden, som på en almindelig cykel, kan du stadig udnytte gearene optimalt. Det gør krankmotoren særlig velegnet til ladcykler, og mountain bikes eller til alle cykler i det hele taget, som benyttes i kuperet terræn. Rækkevidden er ofte også længere, sammenlignet med en traditionel navmotor fordi krankmotoren er mere effektiv.
Denne Bafang BBS02 500W motor er ikke lovlig af benytte på offentlig vej selvom den har PAS (Pedal Assist System), hvilket betyder at hjælpemotoren aktiveres når der trædes i pedalerne, og selvom den kan begrænses til 25 km/t. Højere hastigheder kan opnåes, som på en normal cykel, ved at træde hårdere i pedalerne. Alternativt kan du tilslutte et diskret gashåndtag eller ændre hastighedsbegrænsning så elmotoren hjælper dig op på 40+ km/t.
Elcykel-kittet er nemt at gå til for de fleste. Selv uden mere end grundlæggende kendskab til cyklens funktion og konstruktion, vil du være i stand til at foretage ombygningen selv i løbet af fra 2 til 4 timer. Alle nødvendige dele følger med. Dog skal du bruge lidt specialværktøj til afmontering af pedalarme og krankleje på cyklen. Køb det hos din lokale cykelhandler eller bestil det i vores kategori for specialværktøj.
Har du ikke selv mod på at foretage ombygningen, foreslår vi at du taler med det lokale cykelværksted eller aftaler nærmere med os, hvordan vi kan ombygge din cykel for dig.
Til elcykel-kittet kan vælges enten et traditionelt elcykelbatteri som er monteret i en medfølgende bagagebærer eller en batteriboks som kan monteres direkte i beslaget til drikkedunk på cykelrammen eller i teorien hvor som helst der er plads.
Alle batterier har særligt udvalgte battericeller, som hvis de vedligeholdes korrekt, garanteret leverer både lang rækkevidde og levetid. Vælg rækkevidde mellem 35-120 km kørsel alt efter batteriets kapacitet (Ah / Wh), kørselsmønster, vægt, terræn og vejrforhold.
På LCD displayet, som monteres på styret kan du vælge hvor meget elmotoren skal assistere under kørslen, samt aflæse hastighed, tilbagelagt distance og batteriniveau. Displayet fås også med TFT farveskærm som tilvalg.
Som sagt, medfølger alle de vigtigste dele du skal bruge til dette elcykel-kit med krankmotor. Dog kan du være nødt til at tilpasse eller udskifte de enkelte dele alt efter din cykels konstruktion. Har du brug for hjælp, råd eller vejledning i forbindelse med ombygningen, er vi aldrig længere væk end telefon eller mail.
Har du ikke den store erfaring med selv at skrue på din cykel, anbefaler vi, at du får efterset og efterspændt cyklen af en fagmand, når du er færdig med ombygningen til elcykel.
Har du ikke brug for superkræfter? Vi har også en lovlig version på 250W. Find det her.
En kontinuerlig effekt på 250W er grænsen for en elcykel, hvis den lovligt skal benyttes på offentlig vej. Benytter du en motor med højere effekt, er det derfor helt på eget ansvar.
Endnu ingen kunde anmeldelser