Ingen varer
Priserne er inklusiv moms
Har du det sjovest med at køre ned ad bakke, - eller drømmer du ofte om at komme fra A til B, uden på nogen måde at blive overanstrengt? Med dette Bafang BBSHD 1000W/52V elcykel-kit får du en af markedets mest kraftfulde og driftsikre elmotorer til eftermontering i cyklens krankbox.
Få superkræfter med op til +1560W og et moment på hele 160 nm! Det får dig garanteret over de stejleste stigninger og giver overskud nok til at komme gennem terrænet, i overlegen stil. Med andre ord, er dette kit til dig der vil have den hurtigste MTB i skoven eller som måske har den tungeste ladcykel i byen! Motoren fungerer nemlig også fantastisk på tunge cykler, som har brug en extra kraftigfuld og pålidelig motor, for at komme frem.
Dette Bafang elcykel kit kan eftermonteres på de fleste cykler, MTB’er og ladcykler med standard krankbox på 68-73mm i bredden og 34mm i diameter. Har du en speciel cykel, er det vigtigt at der er nok plads rundt om kranken og at selve krankhuset hænger frit, som på en almindelig cykel. Er huset indbygget i stellet, kan det være et problem. Motoren kan monteres på cykler med udvendige- såvel som indvendige gear. I begge tilfælde anbefaler vi at tilvælge Gearsensoren, da den beskytter cyklens gearsystem og sikre et problemfrit gearskifte.
Er du i tvivl om dette kit, er det rigtige for dig, eller om det passer på netop din cykel, er du velkommen til at kontakte os for support.
Vælg mellem:
På lager - hurtig levering med Bring / UPS
Advarsel: Sidste enheder på lager!
På lager igen:
Fordi elmotoren monteres direkte i kranken på din eksisterende cykel, opnår du en effektivere kraftoverførsel, end når motoren er i for- eller baghjulet.
Det sker fordi motoren trækker direkte på kæden, som normalt. Dermed får du (og motoren) fordel af at køre i et lavere eller højere gear, modsat en navmotor som blot snurrer rundt, uafhængig af hvilket gear du kører i.
Det giver en betydelig bedre trækkraft og sikrer en mere effektiv udnyttelse af batteriet.
Det første og det vigtigste du skal vælge, er et godt 52V batteri. Selvom batterier er forholdsvis dyre, er det som regel en dårlig idé at genbruge et batteri fra en anden elcykel, til dette kit.
Årsagen er at motoren er så kraftig, at det stiller store krav til batteriet, som skal kunne levere en konstant strøm, for at holde dig kørende. Udover korrekt spænding, er batteriets BMS og celler afgørende for hvor godt kørende du bliver.
Vælger du et af vores 48 volts batterier, er du sikker på at få et batteri der egner sig til denne motor og har tilstrækkelig strømstyrke, for at sikre fuld fart og høj underholdningsværdi - længst muligt.
Det næste du bør vælge til dette kit, er en Gearsensor. Sensoren afbryder kortvarigt motoren, når du skifter gear. Derved reduceres belastningen på både gear, kæde og motor, så delene holder længere. Bremsesensoren afbryder på samme måde motoren, bare når du bremser.
Den fungerer som en extra sikkerhedsforanstaltning, som kan være godt at have. Vælg sensor alt efter om du har mekaniske bremser med kabel, eller hydrauliske bremser. Begge sensorer er et tilvalg, som du kan køre uden.
Vælg display med eller uden farveskærm. Grundlæggende har de samme funktioner.C965 har sort/hvid, APT 500C har kompakt farveskærm og DP-C18 har en flot farvestrålende LCD-skærm med både USB-udgang, til opladning af mobil samt lyssensor, der automatisk tænder og slukker for cyklens LED belysning. (hvis monteret)
Generelt anbefales standardtandhjulet på 46T. Vælg 40T hvis du har en særlig tung cykel eller evt. en MTB som bruges i skoven. Vælg 52T hvis du primært kører lange stræk og vil holde en høj hastighed med lav kadence.
Tilvælg gashåndtag nedenfor, hvis du vil have mulighed for at køre uden at træde i pedalerne. I princippet som på en knallert, dog med den forskel at gashåndtaget bør bruges periodisk og med omtanke for at undgå motoren bliver overbelastet.
Til monteringen får brug for lidt specialværktøj til at afmontere pedalarmene og adskille kranken. Derudover er det lige ud af landevejen at ombygge cyklen. De fleste med lidt praktisk erfaring med cykler, – kan klare opgaven på 2-4 timer.
Efter montering, bør du kontrollere og efterspænde motoren og batteri efter de første 50 km.
OBS:
Med så kraftig en elmotor, betyder det samtidig, at cyklen ikke er godkendt til at køre på offentlig vej. Men det er nok heller ikke der, du bruger den mest. Skulle du dog våge dig ud på en almindelig vej, sker det helt på eget ansvar.
Har du ikke brug for superkræfter? Vi har også en lovlig version på 250W. Find det her.
Specifikationer:
Bafang BBSHD G320 52V motor
Batteri & oplader (tilvalg)
Display (vælg mellem)
Div. (medfølger)
Endnu ingen kunde anmeldelser